2016. december 15., csütörtök

Karácsonyi ajándék



orange & teal: Ezt a bejegyzést tényleg karácsonyi ajándéknak szánom Neked. Az írást amit megosztok, jó pár éve olvastam először és már akkor ajándéknak éreztem és azóta is ahányszor csak elolvasom. Valószínűleg nem fogtok meglepődni, ha azt mondom ez az írás a szeretetről szól. Jön a karácsony a szeretet ünnepe, mi másról írhatnék. De ez nem akármilyen szeretetről szól, hanem az igaz, a nagybetűs, a feltétel nélküli szeretetről. Hiszen ha már a szeretetet ünnepeljük, nem árthat, ha tisztázzuk magunkban, hogy az a szeretet amit a legtöbben annak hívunk és a legtöbben annak ismerünk, köszönő viszonyban sem áll a feltétel nélküli szeretettel.

És az ami hiányzik ahhoz, hogy elérjük ezt az állapotot és aztán alkalmazzuk, az a szabadság. Olyankor amikor nem tudlak feltétel nélkül szeretni, mert nem úgy viselkedsz ahogyan szeretném, vagy mert nem egyezik a világnézetünk vagy egyszerűen azt hiszem, én jobban tudom, hogy mi kell neked, akkor én nem tudom elfogadni a döntéseidet. És amikor nem tudlak feltétel nélkül szeretni, akkor vagy magamnak nem adom meg a szabadságot,(mert másoknak vagy valamilyen szabálynak, eszmének, társadalmi  elvárásnak akarok megfelelni) vagy pedig a te szabad akaratodat nem tartom tiszteletben. Ahányszor ítélkezem magam, mások vagy bármi felett, elveszem a szabadságát. Ahogy bevonom a szabadságot a képletbe rögtön képes leszek elfogadni bármit ami elém kerül. Időröl időre elolvasom ezt az írást és megvizsgálom magamban, hogy hol mit érzek és hol villan be valami kép, személy, történet, ellenállás, hol nem tudok feltétel nélkül szeretni és mit kell ahhoz átalakítanom magamban, hogy ez változzon?
Fogadjátok nyitott szívvel és elmével :)
Áldott karácsonyt és csodálatos új évet kívánok Mindenkinek!


Christmas gingerbread house:



" Elfogadom a döntéseidet, bármiképpen szeretnéd is megtanulni a leckéidet. Tudom, fontos, hogy te pontosan az az ember vagy, aki lenni szeretnél és nem az akinek én vagy mások szeretnének látni. Tudom, hogy nem tudom, mi a legjobb számodra, még ha néha tudni vélem is.
Nem voltam ott ahol te voltál, és nem láttam az életet a te szemeddel. Sem azt nem tudom, hogy milyen tanulnivalót szabtál ki magadnak, sem azt, hogy milyen úton-módon szeretnéd megoldani, sőt azt sem, hogy mennyi időt adtál erre magadnak.
Nem látok a te szemeddel – hogyan is tudhatnám hát, hogy mire van szükséged!
Engedlek járni az utadat, anélkül hogy megítélném a tetteidet.
Mindazt, amit teszel vagy mondasz, nem ítélem tévedésnek vagy hibának. Megértem, hogy sokféleképpen lehet nézni és látni a világot.
Bármely pillanatban elfogadom minden döntésedet.
Semmiképpen sem ítéllek el – hiszen ha kétségbe vonom, hogy jogod van a fejlődéshez, azzal magammal és mindenki mással szemben is ugyanezt teszem.
Soha senkitől nem fogom megvonni a szeretetet amiatt, hogy más utat választ, mint én. A szeretet Isten ajándéka, amelyet azért kaptam, hogy az egész teremtett világnak továbbadjam. Ahogy téged szeretlek, úgy fognak szeretni engem is. Amint vetek, úgy aratok majd.
Lehet, hogy tétlennek látlak és ezért mihasznának tartalak, de az is lehet, hogy gyógyír vagy a világ számára, ahogyan itt állsz, Isten világosságával megáldva.
Alázattal fejet hajtok, felismerve, hogy amit a magam számára legjobbnak találok, az nem feltétlenül jó neked is.
Tudom, hogy ugyanúgy vezérel valami, mint engem, és a belső ösztönzést követed, amely segít felismerned a saját utadat. Tudom, hogy a sok emberfajta, felekezet, szokás, nemzetiség és hitvilág óriási gazdagságot jelent, nagy hasznunkra válik, és sokat tanulhatunk belőle.
Tudom, hogy ha valamit csak egyféleképpen lehetne megtenni, elegendő volna hozzá egyetlen ember
Nem csak olyankor szeretlek, amikor úgy viselkedsz, ahogyan az elképzeléseimnek megfelel, és amikor ugyanazt hiszed, amit én.
Megértem, hogy testvérek vagyunk, még ha másutt születtél vagy más Istenben hiszel is, mint én.
A szeretet, amelyet érzek, Isten egész világát magába öleli. Tudom, hogy Isten része minden, ami él, és a szívem mélyén szeretet táplálok minden ember, minden állat, minden fa és minden virág, minden madár, minden folyó és minden óceán, és az egész világ minden teremtett alkotása iránt.
Szerető szolgálattal töltöm az életemet, és a legjobb vagyok, aki csak lehetek. Minden nappal egy kicsit jobban érzem az isteni igazság tökéletességét, és egyre boldogabb vagyok a feltétlen szeretet derűjében."

Sandy Stevenson: Unconditional Love


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése